Aanbod

Aanvaarding In overleg

Notitie

LET OP HET BETREFT HIER EEN SPLITSING. DE HELFT WORDT HIERBIJ AANGEBODEN

Een uniek juweel presenteren: "De Singelkerk in Muiden."

• Kenmerken

Alle kenmerken
    Bouwjaar 1928
    Aangeboden sinds Zaterdag 14 oktober 2023
  • Locatie

Overdracht
Vraagprijs € 800.000,- k.k.
Aanvaarding In overleg
Aangeboden sinds Zaterdag 14 oktober 2023
Laatste wijziging Donderdag 1 februari 2024
Bouw
Soort bouw Bestaande bouw
Bouwjaar 1928
Isolatievormen Dakisolatie, Dubbel glas, Muurisolatie, Vloerisolatie
Oppervlaktes en inhoud
Woonoppervlakte 156 m²
Inhoud 835 m³
Oppervlakte overige inpandige ruimten 10 m²
Oppervlakte externe bergruimte 3 m²
Oppervlakte gebouwgebonden buitenruimte 36 m²
Indeling
Aantal bouwlagen 2
Aantal kamers 4 (waarvan 3 slaapkamers)
Tuin
Type Open ruimte
Staat Normaal
Energieverbruik
Energielabel C
Uitrusting
Badkamervoorzieningen Badkamer 1 Douche, Toilet, Wastafel
Badkamervoorzieningen Badkamer 2 Douche, Dubbele wastafel, Ligbad, Toilet
Tuin aanwezig Ja
Heeft schuur/berging Ja
Kadastrale gegevens
Muiden B 1203
Omvang Appartementsrecht of complex
Eigendomsituatie Eigen grond

LET OP HET BETREFT HIER EEN SPLITSING. DE HELFT WORDT HIERBIJ AANGEBODEN

Een uniek juweel presenteren: "De Singelkerk in Muiden."

Deze historische kerk heeft onder de bekwame handen van de huidige eigenaren een opmerkelijke transformatie ondergaan tot een luxueuze woning. Maak u klaar om betoverd te worden door de buitengewone leef ervaring die deze kerk te bieden heeft. Zodra u binnenstapt, wordt u omhuld door de ruimte en het spel van natuurlijk licht. De imposante plafonds en zorgvuldig bewaarde originele kenmerken geven een gevoel van bevrijding binnen een op maat gemaakte architecturale omgeving. Het woongenot in deze prachtige kerk is opvallend. Opmerkelijk is dat, ondanks de centrale ligging in het historische hart van Muiden, het pand een uitzonderlijk niveau van privacy behoudt - een waarlijk oase te midden van de bruisende stad.

Dit unieke huis biedt een royale indeling en garandeert een ongeëvenaarde leef ervaring. De woonkamer en keuken bevinden zich op de eerste verdieping, met een uitgestrekt dakterras dat naadloos binnen en buiten met elkaar verbindt. Een lichtstraat baadt het interieur in een uniek en rustgevend natuurlijk licht, waardoor de ruimte op een briljante manier wordt verlicht op een manier die moeiteloos organisch aanvoelt. De renovatie van de kerk is uitgevoerd met de hoogste aandacht voor isolatie in de muren, plafonds en ramen, met als resultaat minimale maandelijkse energiekosten.

De kerk zal in twee delen worden gesplitst, waarbij het linkerdeel, met het dakterras en separate ingang, te koop wordt aangeboden. De kosten voor het plaatsen van de scheidingswand, evenals het loskoppelen van elektriciteit en gasvoorzieningen en het plaatsen van een nieuwe lichtstraat in het dak, worden gedragen door de huidige eigenaren, waardoor een relatief soepele overgang voor de nieuwe eigenaren wordt mogelijk gemaakt. Het beschikbare deel is voorzien van een eigen CV ketel en de scheidingswand zal worden voorzien van maximale geluidsisolatie om absolute privacy te garanderen.

Er zijn een aantal 3D-visualisaties gemaakt om een inkijk te geven in de potentie van het pand na de verdeling. Het beschikbare deel biedt talloze mogelijkheden voor uitbreiding in m2, denk hierbij aan het plaatsen van een extra verdieping en de ombouw van de zolderruimte.
De buitenruimte zal in twee delen worden verdeeld waardoor beide panden de mogelijkheid hebben om een schuur/buiten te realiseren met volledige privacy voor de nieuwe bewoners.

Huidige staat van het te verkopen deel:
• De entree beschikt over een kitchenette en CV ketel.
• Een badkamer met een douche, toilet en wastafel.
• Via een vierstaps trap is er toegang tot een studio met openslaande deuren naar een terras en een mezzanine.
• Vanuit de studio is er toegang tot een gang met twee slaapkamers, waarvan één met een inloopkast, en een
badkamer met een ligbad, aparte douche, tweede toilet en dubbele wastafel.
• De eerste verdieping onthult een woonkamer met openslaande deuren naar het dakterras. Onder het verhoogde
gedeelte van de woonkamer is er toegang tot een ruime berging die de hele oppervlakte beslaat.

Potentiële nieuwe indeling van het te verkopen deel:
• De entree beschikt over een trap met opbergruimte naar de eerste verdieping.
• Begane grond: : badkamer met douche, toilet, wastafel en CV ketel. Een slaapkamer met openslaande deuren en
een mezzanine,
• Een gang met toegang tot twee ruime slaapkamers, waarvan één met een inloopkast, en een badkamer voorzien van ligbad, aparte douche, tweede toilet en dubbele wastafel.
• De eerste verdieping biedt toegang tot de verhoogde woonkamer met openslaande deuren naar het dakterras.

De keuken is bereikbaar vanuit de woonkamer via een vijf-trede trap.

De woning wordt opgeleverd met een geïsoleerde scheidingsmuur, de dakramen worden vervangen en de elektriciteit/gas zal worden afgekoppeld.

De prijs is bieden vanaf € 800.000,- k.k.

Plattegronden

Recent bekeken